Wybór sposobu ogrzewania, a ilość wymaganego do ogrzania domu materiału
Ogrodnictwo i dom
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wybór sposobu ogrzewania, a ilość wymaganego do ogrzania domu materiału

Współcześnie własny dom można ogrzewać na wiele różnych sposobów. Istnieje bowiem wiele rodzajów instalacji grzewczych, które można wykonać w obiekcie mieszkalnym. Wzrastającą popularnością cieszą się systemy oparte na ekologicznych rozwiązaniach, które nie wymagają nawet używania żadnego paliwa. Wciąż dominują jednak tradycyjne układy z kotłem, w których spalany jest materiał opałowy. Na rynku dostępne są rozmaite materiały, które charakteryzują odmienne cechy i parametry. Posiadając odpowiednio przystosowany kocioł, można zdecydować się głównie na węgiel lub drewno, a także bardziej przyjazny dla środowiska ekogroszek czy pellet. W przypadku każdego z nich potrzebna będzie inna ilość. Jak ją oszacować?

Ile konkretnego materiału opałowego potrzeba do efektywnego ogrzania domu?

Nie da się jednoznacznie wskazać, ile materiału opałowego będzie potrzebne do ogrzania danego domu. Na ilość wpływa wiele czynników związanych nie tylko z samym surowcem, ale również budynkiem. Gdy jego metraż będzie duży, wówczas konieczny okaże się zakup większej ilości materiału. Oprócz wielkości obiektu znaczenie ma to, czy jest ocieplony i w jakim stopniu. Im dokładniej ocieplony dom, tym mniej materiału wystarczy do jego skutecznego ogrzania. Samodzielnie obliczenia mogą być zbyt trudne z uwagi na dużą ilość danych. W ich prawidłowym zinterpretowaniu może pomóc kalkulator ogrzewania udostępniany na wielu stronach internetowych. Po wpisaniu do niego niezbędnych informacji dokona on obliczeń automatycznie i określi zapotrzebowanie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Kiedy warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?
Kiedy warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?
Jeśli rozpoczynasz nowy program ćwiczeń lub ćwiczyłeś już wcześniej, ale nie widzisz rezultatów, czas na wizytę u trenera personalnego. Pomoże […]
Na czym polega aromaterapia?
Kojące działanie najróżniejszych woni jest znane od wieków, niestety w dzisiejszych czasach ta metoda została nieco zapomniana, a jej skuteczność […]
Reklama kontekstowa i Google Merchant – wzmocnij swój biznes!
Reklama kontekstowa i Google Merchant – wzmocnij swój biznes!
Reklama kontekstowa to praktyka kierowania do konsumentów reklam odpowiadających ich zainteresowaniom i lokalizacji. Istnieją dwa rodzaje tego typu reklamy: – […]
Ostatnie wpisy