Przedsiębiorcy wykorzystują rozmaite metody, by zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferowanych usług bądź produktów. Istnieje wiele sposobów na to, by przyciągnąć odbiorców. Za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych jest uważana reklama outdoorowa. Jak sama nazwa wskazuje, jest to zewnętrzny typ reklamy, umieszczany w różnego rodzaju miejscach. Warto pamiętać, że mamy kilka rodzajów reklamy zewnętrznej, a każdy z nich ma odmienne przeznaczenie i zalety. Wyjątkową popularnością cieszą się reklamy wielkoformatowe, czyli takie, których powierzchnia wynosi co najmniej 100 metrów kwadratowych. Dzięki takim rozmiarom treść reklamowa jest widoczna z dużej odległości i niezwykle skutecznie przyciąga wzrok obserwatorów. Zazwyczaj wybierane są banery z siatki winylowej podświetlanej od tyłu bądź z pełnego winylu podświetlanego od frontu. Jeśli interesuje nas profesjonalny druk wielkoformatowy, warto zajrzeć na przykład na witrynę https://goprint.waw.pl.
Wielkoformatowe banery to nie jedyna forma reklamy zewnętrznej, która odznacza się dużą skutecznością. Polecane są również neony i świetlne kasetony reklamowe. Ich zdecydowaną zaletą jest wykorzystanie światła. Dzięki temu są dobrze widoczne nie tylko za dnia, ale także po zmroku. Reklamy świetlne można umiejscowić na ścianach, drzwiach wejściowych czy dachach niewielkich budynków. Taka lokalizacja dodatkowo wpływa na ich skuteczność – reklamy na podwyższeniu szybko przykuwają wzrok. Ich dynamiczna forma sprawia, że przedstawiona treść na długo zostaje w pamięci odbiorców. W ostatnich latach dużą popularność zyskała reklama outdoorowa typu citylight. W tym wypadku również wykorzystuje się światło, a tablica jest podświetlana od wewnątrz. Citylight zazwyczaj można spotkać na przystankach autobusowych. Jako ostatnią formę reklamy zewnętrznej – ale wcale nie najmniej istotną – można wymienić klasyczne plakaty. Ich zaletą jest dowolność treści reklamowej. Dopuszczane są rozmaite formy graficzne. Plakaty wykonane ze specjalnego papieru można umieścić niemal wszędzie, co również działa na korzyść skuteczności przekazu marketingowego.