Jak ubiegać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej?
Finanse i rynek
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak ubiegać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej?

Finansowanie z Unii Europejskiej

Dotacje unijne stały się niezwykle popularne wraz z wejściem Polski do krajów wspólnoty europejskiej. Przed polskimi przedsiębiorstwami, ale także rolnikami czy instytucjami samorządowymi oraz pozasamorządowymi pojawiły się nowe sposoby na finansowanie nowych rozwiązań. Obecnie istnieje wiele funduszy, z których możliwe jest pozyskiwanie funduszy na różne cele.

Jednak aby ubiegać się o dofinansowanie należy znaleźć w pierwszej kolejności właściwy sobie fundusz, na przykład rolnicy najczęściej ubiegają się o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Obszarów Wiejskich, z kolei przedsiębiorstwa oraz samorządy korzystają ze środków skumulowanych w Europejskim Funduszu Społecznym lub też Europejskim Funduszu Rozwoju Regionalnego. W każdym przypadku pozyskiwanie środków unijnych rozpoczyna się od sporządzenia wniosku aplikacyjnego kierowanego do odpowiedniej instytucji  najczęściej jest nią urząd marszałkowski właściwego województwa. 

Skuteczne pozyskanie środków

Aby skutecznie uzyskać dofinansowanie należy złożyć kompletną dokumentację aplikacyjną, która będzie dokładnym obrazem przedsięwzięcia, które planujemy zrealizować z udziałem środków unijnych. Zazwyczaj wnioski są bardzo rozbudowane i wymagają wsparcia fachowej firmy doradczej, która pomoże w przygotowaniu i złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Można także odwiedzić stronę internetową https://sasadvisors.pl/pisanie-wnioskow-unijnych/. Wiele porad znajduje się też na oficjalnej stronie internetowej ministerstwa.

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy warto chodzić do prywatnej kliniki?
Czy warto chodzić do prywatnej kliniki?
Dobry stan zdrowia i odpowiednia kondycja wpływają także na dobre samopoczucie. Wyzwaniem mogą być różne dolegliwości chorobowe, kiedy nierzadko współistnieją […]
Reklama kontekstowa i Google Merchant – wzmocnij swój biznes!
Reklama kontekstowa i Google Merchant – wzmocnij swój biznes!
Reklama kontekstowa to praktyka kierowania do konsumentów reklam odpowiadających ich zainteresowaniom i lokalizacji. Istnieją dwa rodzaje tego typu reklamy: – […]
Wymiana zawieszenia w samochodzie
Wymiana zawieszenia w samochodzie
Wymiana zawieszenia w samochodzie powinna odbywać się jedynie w autoryzowanych serwisach i przy użyciu oryginalnych części samochodowych. Jest to niezwykle […]
Ostatnie wpisy