Rozkręcanie własnej działalności jest najtrudniejsze na początku, gdy nie mamy wyrobionej jeszcze świadomości marki wśród konsumentów, a klienci zwyczajnie nie wiedzą, czego mogą się spodziewać po naszych produktach. Dlatego szczególnie na tym etapie bardzo ważne są wszelkie działania marketingowe, które sprawią, że więcej osób będzie skłonnych zainteresować się ofertą naszej firmy. Jak więc przeprowadzić udaną kampanię i skutecznie rozreklamować swoje produkty na rynku?
Akcje, których celem jest szeroko pojęta promocja produktu oraz wzrost świadomości marki wśród klientów, muszą być dopasowane do danej działalności. W przypadku usług dobrze sprawdzają się reklamy w mediach społecznościowych, szczególnie te, które biorą pod uwagę lokalizację odbiorców – dzięki temu potencjalny klient ma okazję dowiedzieć się o istnieniu naszej firmy w jego okolicy. To sprawia, że w przyszłości pomyśli najpierw o nas, gdy będzie rozważał skorzystanie z usług, które oferujemy.
Natomiast w przypadku produktów spożywczych jest to nieco trudniejsze, gdyż elementem kluczowym jest smak. Nie da się go przekazać przez ekran komputera, dlatego warto zainwestować w stoiska degustacyjne, czy to w galeriach handlowych, czy na tematycznych imprezach bądź eventach. Dobrym pomysłem są także czasowe promocje – darmowa dostawa lub tańsze produkty zachęcają klientów do skorzystania z korzystnej cenowo oferty, a określona data, do której obowiązuje promocja, zadziała jako dodatkowa motywacja do szybszego podjęcia decyzji.