Każda firma chce zwracać na siebie uwagę dotychczasowych i potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem jest udostępnianie informacji o swojej działalności oraz powiadamianie o wszelkich nowościach związanych z samą firmą, jak i – często – z całą branżą, w której działa.
Branża marketingowa i reklamowa działa już od długiego czasu. Każda firma korzysta już z bardziej tradycyjnych metod prezentowania się ludziom. Chodzi m.in. o:
Ostatnimi czasy przedsiębiorstwa korzystają też z wielu możliwości, jakie daje Internet i to, że ludzie coraz powszechniej korzystają ze smartfonów. W tym zakresie stosuje się między innymi:
Są też firmy, które pamiętają o tym, że sporo ludzi nie spędza wiele godzin w Internecie, nie korzysta z aplikacji na smartfona, a telefon służy im tylko do telefonowania i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych. Pewna grupa nie słucha też radia oraz rzadko ogląda telewizję, o kupowaniu tradycyjnych gazet i magazynów (w tym branżowych) nie wspominając.
Jednak i część z tych ludzi może być odpowiednią grupą docelową, jeśli chodzi o informacje o konkretnej firmie, instytucji, czy wydarzeniu. I można do nich dotrzeć, korzystając nie tylko z tradycyjnych ulotek, tablicach informacyjnych czy plakatów rozklejanych na ulicach. Dzisiaj klientów trzeba zainteresować i zaintrygować samą formą docierania do nich. Coraz częściej można to osiągnąć, wykorzystując nowe technologie.
Żeby zwrócić uwagę ludzi, urządzenie nie musi mieć dużych rozmiarów. Choć faktycznie rozwiązania małe można wykorzystać do innych celów niż duże. Oczyswistym jest, że jeśli firma będzie inwestować w nowoczesną technologię, na pewno wpłynie to pozytywnie na jej wizerunek. Będzie to dowód na to, że przedsiębiorstwo idzie z duchem czasu i jest otwarte na wszelkie nowości.
Pierwszym godnym uwagi rozwiązaniem są ekrany diodowe. Można je stosować zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Miewają różne rozmiary, ale nawet najmniejsze są świetnie widoczne dla wielu osób na raz.
Często wykorzystywane są w celach stricte reklamowych, ale i podczas różnych imprez – jako tło lub ułatwienie obserwowania tego, co dzieje się na scenie. Bywają one elastyczne – z możliwością wygięcia na zewnątrz i do wewnątrz.
Stały się już tak oczywistym elementem eventów czy dużych galerii handlowych, że trudno tego nie wykorzystać do celów marketingowych. Ciekawy sposób prezentacji treści na takich ekranach może skutecznie przyciągać uwagę sporych grup ludzi.
Kolejne rozwiązanie – które może być świetnym dopełnieniem dla ekranów – to infokioski. Są to urządzenia interaktywne, w pamięci których może się znajdować sporo bardzo różnych informacji – zarówno tekstowych, jak i graficznych. Osoba zainteresowana może sama zdecydować, do którego działu informacji przejść oraz w jakiej kolejności.
Infokioski – podobnie jak ekrany diodowe – sprawdzają się we wnętrzach i poza nimi. Są wykorzystywane najczęściej do przekazywania informacji o firmie, instytucji, czy wydarzeniu albo jako przewodniki po dużych budynkach, jak choćby galerie handlowe, czy urzędy.
Wiele firm martwi koszt zakupu takich urządzeń, jak ekrany diodowe, czy infokioski. Zwłaszcza, że najczęściej – przy różnych okazjach – nie kończy się na jednym takim urządzeniu. Jednak jak najbardziej można wybrnąć z kłopotu, po prostu wynajmując potrzebną ilość takich urządzeń na konkretny okres. Dostęp do nowych technologii jest więc dzisiaj pod wieloma względami ułatwiony, co z kolei upraszcza jej wykorzystywania do różnych celów, szczególnie tych związanych z efektywnym promowaniem usług.