Zastosowanie i właściwości masła orzechowego

Masło orzechowe – choć kaloryczne – należy do kategorii zdrowych produktów, które warto wprowadzić do swojej diety. Można je wykonać zarówno samodzielnie – przy pomocy blendera, jak i kupić w sklepie oferującym zdrową żywność. Masło wytwarza się z rozmaitych orzechów, jednak prym wiodą orzeszki ziemne, nerkowce, a także migdały. Warto sięgać regularnie po ten produkt, aby dostarczyć sobie zdrowych kwasów tłuszczowych, wartościowego białka, błonnika i niezbędnej do życia witaminy E.

Jak wprowadzić masło orzechowe do codziennego menu?

Istnieje wiele zdrowych i apetycznych sposobów na wprowadzenie masła do swojego jadłospisu. Klasyczną metodą jest smarowanie nim kanapek – szczególnie podczas pierwszego lub drugiego śniadania. Masło wyprodukowane z orzechów możemy stosować jako dodatek do pożywnego posiłku: jaglanki, owsianki lub orkiszowianki. Możemy też wykorzystać je jako farsz do naleśników lub posmarować nim przygotowane na słodko placki. Dobrym pomysłem są domowej roboty muffinki, ciasteczka czy batoniki z dodatkiem masła z orzechów. Jeśli chodzi o masło orzechowe cena zazwyczaj łączy się z jakością, a produkty naturalne i pozbawione szkodliwych składników są droższe niż ich mniej zdrowe odpowiedniki. Warto zainwestować w masło o możliwie najwyższej zawartości orzechów. Jeśli natomiast chodzi o ich rodzaj – wszystko zależy od naszych indywidualnych preferencji. Masło z orzechów arachidowych to przede wszystkim kopalnia pożywnego białka, natomiast masło z nerkowców zawiera sporo żelaza. Jeśli wybierzemy to wykonane z migdałów, dostarczymy swojemu organizmowi wapń, natomiast sięgając po masło z orzechów włoskich – dużą dawkę korzystnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 + 11 =