Na czym polega marketing sensoryczny?
Lifestyle
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Na czym polega marketing sensoryczny?

Kluczem do udanej kampanii marketingu sensorycznego jest wiedza, jak wykorzystać zmysły, aby wpłynąć na ludzi. Kiedy zrozumiesz, jak działa każdy zmysł i jak można go wykorzystać w strategii marketingowej, będziesz mógł podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, jaki rodzaj bodźców będzie miał największy wpływ na Twoją grupę docelową.

Na czym on polega?

Marketing sensoryczny polega na zrozumieniu, jak pięć zmysłów – wzrok, zapach, dźwięk, dotyk i smak – wpływa na zachowania zakupowe i oddziałuje na postrzeganie przez konsumentów produktów, usług lub marek. Celem jest stworzenie emocjonalnej więzi z konsumentami poprzez odwołanie się do ich zmysłów, tak aby poczuli coś, gdy zobaczą lub usłyszą o Twojej marce lub produkcie.

W marketingu sensorycznym nie chodzi tylko o stworzenie ładnego obrazka czy chwytliwego dżingla, ale o stworzenie emocjonalnego doświadczenia dla klientów. W rzeczywistości badania pokazują, że 90 procent wszystkich decyzji zakupowych opiera się na emocjach, a nie na logice (Fishman).

Jeśli chodzi o kampanie marketingu sensorycznego, istnieją dwa rodzaje: pierwotna i wtórna. Dokładne informacje na ten temat znajdziesz tutaj: https://aromaprojekt.pl/marketing-sensoryczny/. Pierwotna stymulacja sensoryczna ma miejsce, gdy osoba bezpośrednio doświadcza obiektu lub wydarzenia poprzez jeden lub więcej ze swoich pięciu zmysłów; wtórna stymulacja sensoryczna ma miejsce, gdy ktoś jest narażony pośrednio na obiekt lub wydarzenie poprzez opis innej osoby.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dobrać piankę neoprenową, aby nadawała się do uprawiania sportów wodnych poza sezonem?
Sport można uprawiać cały rok, ale właściwy sezon podczas którego zdaje się to być najbardziej rozsądne, trwa tak naprawdę kilka […]
Manga – czym jest i jej charakterystyczne cechy
Manga – czym jest i jej charakterystyczne cechy
Manga to japońskie słowo, które oznacza „kapryśne”, bądź „przypadkowe” obrazki. Manga to komiksy i powieści graficzne, podobne do amerykańskiego pojęcia […]
Jak wybrać pościel, która będzie odpowiadać naszym potrzebom?
Jak wybrać pościel, która będzie odpowiadać naszym potrzebom?
Pościel to niesamowicie ważny element wyposażenia sypialni. Dotyczy to nie tylko wypełnienia kołdry oraz poduszki, ale także poszewek. Tkanina, która […]
Ostatnie wpisy