Na czym polega marketing sensoryczny?
Lifestyle
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Na czym polega marketing sensoryczny?

Kluczem do udanej kampanii marketingu sensorycznego jest wiedza, jak wykorzystać zmysły, aby wpłynąć na ludzi. Kiedy zrozumiesz, jak działa każdy zmysł i jak można go wykorzystać w strategii marketingowej, będziesz mógł podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, jaki rodzaj bodźców będzie miał największy wpływ na Twoją grupę docelową.

Na czym on polega?

Marketing sensoryczny polega na zrozumieniu, jak pięć zmysłów – wzrok, zapach, dźwięk, dotyk i smak – wpływa na zachowania zakupowe i oddziałuje na postrzeganie przez konsumentów produktów, usług lub marek. Celem jest stworzenie emocjonalnej więzi z konsumentami poprzez odwołanie się do ich zmysłów, tak aby poczuli coś, gdy zobaczą lub usłyszą o Twojej marce lub produkcie.

W marketingu sensorycznym nie chodzi tylko o stworzenie ładnego obrazka czy chwytliwego dżingla, ale o stworzenie emocjonalnego doświadczenia dla klientów. W rzeczywistości badania pokazują, że 90 procent wszystkich decyzji zakupowych opiera się na emocjach, a nie na logice (Fishman).

Jeśli chodzi o kampanie marketingu sensorycznego, istnieją dwa rodzaje: pierwotna i wtórna. Dokładne informacje na ten temat znajdziesz tutaj: https://aromaprojekt.pl/marketing-sensoryczny/. Pierwotna stymulacja sensoryczna ma miejsce, gdy osoba bezpośrednio doświadcza obiektu lub wydarzenia poprzez jeden lub więcej ze swoich pięciu zmysłów; wtórna stymulacja sensoryczna ma miejsce, gdy ktoś jest narażony pośrednio na obiekt lub wydarzenie poprzez opis innej osoby.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie wyroby hutnicze są wytwarzane na rynku?
Jakie wyroby hutnicze są wytwarzane na rynku?
Metale są wykorzystywane w wielu zastosowaniach przemysłowych. Najczęściej spotykane metale to żelazo, stal, miedź i aluminium. Materiały metaliczne składają się […]
Z jakiego doradztwa powinna korzystać dobrze zorganizowana firma?
Z jakiego doradztwa powinna korzystać dobrze zorganizowana firma?
Kiedy szukasz profesjonalnego konsultanta, który pomoże Twojej firmie, ważne jest, aby wiedzieć, jaki rodzaj doradztwa oferują. Istnieje wiele różnych rodzajów […]
Klimatyzacja w samochodzie – jak o nią dbać?
Klimatyzacja w samochodzie – jak o nią dbać?
Sprawnie działająca klimatyzacja w samochodzie jest gwarancją komfortowej jazdy. Ma to szczególnie istotne znaczenie w okresie letnich upałów. Wybierając się […]
Ostatnie wpisy