Zdobywanie nowych klientów podczas prowadzenia biznesu nie jest sprawą łatwą. Nie oznacza to jednak, że gdy to już nam się uda, możemy spocząć na laurach. Wprost przeciwnie, często dopiero w tym momencie rozpoczyna się prawdziwy test naszych umiejętności, ponieważ zdobytego klienta trzeba przy sobie utrzymać. Jest to znacznie trudne, niż sam proces przyciągania nowych odbiorców prywatnych czy kontrahentów biznesowych. Jednym ze sposobów jest stosowanie promocji, które dla stałych klientów będą przewidywać pewne zniżki.
O karcie stałego klienta słyszał chyba każdy. Jest to dokument, nie mający oczywiście żadnej mocy urzędowej, jednak uprawniający do uzyskiwania obniżek cen. Zazwyczaj nie są to duże sumy, około pięciu lub dziesięciu procent bazowej kwoty. Jest to jednak już wystarczająca ilość, by osoba z którą współpracujemy od dawna poczuła się doceniona. Znacznie zwiększa się wtedy szansa, że będzie kontynuować z nami współpracę, a to jest więcej warte niż utrata tych kilku procent kwot, z perspektywy finansów firmy.
Oprócz kart stałych klientów, możemy też regularnie wręczać im ulotki i vouchery. Zazwyczaj wykonuje się to w taki sposób, że dokumenty te posiadają nadrukowany specjalny kod, który uprawnia do obniżki. W odróżnieniu od karty, dokumenty te można przekazać osobom trzecim, na przykład członkowi rodziny czy znajomemu. Drukowanie voucherów można wykonywać samodzielnie, jednak by zapewnić ich unikalność oraz choć minimalny poziom zabezpieczenia, warto zlecić to profesjonalnym firmom zewnętrznym.