Na czym powinna opierać się dieta sportowców?

Węglowodany i białka

Bez względu na to czy jest się zawodowym sportowcem, czy amatorem, stosowanie prawidłowej diety pomaga poprawiać kondycję i unikać kontuzji. Dieta osób uprawiających sport powinna być przede wszystkim oparta na węglowodanach i białkach. Dostarczają one organizmowi energii potrzebnej do wysiłku fizycznego. Ich niedostateczna ilość sprawia, że sportowiec szybko odczuwa zmęczenie i znużenie.

Najlepiej sięgać po węglowodany złożone, które zwiększają zapasy glikogenu w mięśniach i nie powodują dużych wahań cukru we krwi. Ich źródłem mogą być makarony ugotowane al dente, warzywa oraz niektóre owoce. Żeby dostarczyć organizmowi energii oraz materiału budulcowego do wzrostu i regeneracji mięśni, należy zadbać o to, by w diecie sportowca nie zabrakło białka. Duże ilości łatwo przyswajalnego białka znaleźć można przede wszystkim w chudych mięsach, mleku, w jajkach i serach.

Witaminy i minerały

W diecie sportowca niezwykle ważną rolę odgrywają również witaminy i minerały. Ich duży wybór można znaleźć na http://24fitclub.pl/produkty-ukierunkowane/. Niedobór witamin może przyczyniać się do pojawienia się senności, osłabienia i braku energii. Zbyt mała ilość składników mineralnych w diecie sportowca wpływa także na zmniejszenie wydolności organizmu. Takie minerały jak żelazo, sód, czy potas są również odpowiedzialne za prawidłową pracę serca, układu krwionośnego oraz mięśni.

Osoby, które nie mają czasu na stosowanie urozmaiconej diety, powinny sięgnąć po suplement diety dla sportowców zawierający kompleksowy zestaw witamin i składników mineralnych. Tego rodzaju preparat jest skuteczny i całkowicie bezpieczny dla zdrowia. Chętnie stosują go zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy, którym zależy na zdrowiu i dobrych wynikach sportowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × pięć =